Hoe dient u een klacht in?

Klachtenformulier

U kunt een klacht indienen via ons online klachtenformulier.
Lees verder over: Klachtenformulier

E-mail of brief

Liever een e-mail of een brief? Beschrijf hierin wat er is gebeurd. Vermeld uw telefoonnummer zodat we contact met u kunnen opnemen.

  • Via onderstaande link stuurt u een mail naar de klachtenfuntionaris.
  • Uw brief kunt u sturen naar: GGD Haaglanden, Klachtenfunctionaris, Postbus 16130, 2500 BC Den Haag.
Lees verder over: E-mail of brief

Telefonisch

Het is ook mogelijk om via het algemene nummer van de GGD (088 355 01 00) een terugbelverzoek voor de klachtenfunctionaris achter te laten.

Wat gebeurt er na het indienen van een klacht?

Wanneer u een klacht indient, ontvangt u binnen 3 werkdagen een schriftelijke bevestiging van de ontvangst van uw klacht.

Binnen een week na de ontvangstbevestiging neemt de klachtenfunctionaris contact met u op. Deze heeft een onafhankelijke positie en is onpartijdig in de klachtenafhandeling. Bovendien heeft de klachtenfunctionaris geheimhoudingsplicht. Samen bepaalt u wat de beste manier is om uw klacht te behandelen.

Er zijn meerdere mogelijkheden

  • De klachtenfunctionaris bemiddelt in het contact met de leidinggevende of medewerker van de afdeling waarover u een klacht hebt ingediend. Samen zoeken jullie naar een oplossing.
  • Er vindt een bemiddelingsgesprek plaats om tot een oplossing te komen. Daarbij zijn u, de klachtenfunctionaris en de afdeling/medewerker waarover u de klacht indiende aanwezig.
  • De onafhankelijke klachtencommissie neemt uw klacht formeel in behandeling. De klachtencommissie onderzoekt uw klacht aan de hand van de beschikbare schriftelijke stukken. Daarna geeft zij een schriftelijk oordeel over uw klacht. Deze procedure kan 16 weken in beslag nemen.

Niet eens met de afhandeling van uw klacht?

Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of het oordeel van de klachtencommissie? Dan kunt u de klacht indienen bij De Geschillencommissie Zorg. Dit is een externe partij. De uitspraak van De Geschillencommissie is bindend.

Meer over de klachtenregeling