project.skip_navigation Spring naar inhoud

(088) 355 01 00

Veelgestelde vragen over het coronavirus

Meest gestelde vragen en antwoorden aan GGD Haaglanden

Heeft u een vraag over het coronavirus? Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen aan GGD Haaglanden.

Is uw vraag daarmee niet beantwoord, bel dan het landelijke publieksinformatienummer 0800-1351 of stuur een mail naar info@ggdhaaglanden.nl.

Vragen over vaccineren

Vindt u hieronder uw vraag niet terug? Op de website van het RIVM vindt u een uitgebreider overzicht met vragen en antwoorden over de coronavaccinatie.

Waar kan ik me laten vaccineren in de regio Haaglanden?

U kunt zich laten vaccineren bij 1 van onze vaccinatielocaties. Lees verder op Vaccinatielocaties GGD Haaglanden voor meer informatie.

Er zijn ook tijdelijke priklocaties in de wijken van diverse regiogemeenten. In dit overzicht leest u waar en wanneer u terecht kunt

Hoe maak ik een afspraak voor een coronavaccinatie?

U kunt digitaal of telefonisch een afspraak maken:


  • Op coronavaccinatie-afspraak.nl kunt u digitaal uw afspraak maken. Hiervoor hebt u wel een DigiD nodig.
  • Wilt u telefonisch een afspraak maken? In de uitnodigingsbrief staat een landelijk telefoonnummer, dat 7 dagen per week bereikbaar is van 8.00 – 20.00 uur.


    Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.


    Wist u dat u bij onze vaccinatielocaties ook zonder afspraak kunt binnenlopen? Kijk voor meer informatie op www.prikkenzonderafspraak.nl.

    Ik ben doof of slechthorend, hoe kan ik een afspraak maken voor vaccineren?

    Is het voor u niet mogelijk om te bellen of de tolkdienst te gebruiken, dan kunt u een e-mail sturen naar coronavaccinatie@ggdhaaglanden.nl. Geeft u in de e-mail aan dat u een afspraak voor corona vaccinatie wilt maken en wat de reden is dat u het landelijke nummer niet kunt gebruiken. Stuur in uw e-mail geen persoonlijke informatie, behalve uw bereikbaarheidsgegevens. De GGD neemt dan contact met u op.

    Mag ik iemand meenemen naar de vaccinatielocatie?

    Kom alleen naar de vaccinatie-afspraak! Alleen als het medisch noodzakelijk is, kunt u een begeleider meenemen.


    Kinderen kunnen niet mee naar binnen. Hetzelfde geldt voor huisdieren, met uitzondering van als zodanig herkenbare hulphonden. Dit doen we om uw en onze gezondheid te beschermen.

    Welke bijwerkingen kan ik krijgen na de vaccinatie?

    Na de prik kunt u een paar dagen last hebben van spierpijn of koorts. Dit is normaal. Maakt u zich zorgen? Neem dan contact op met uw huisarts.


    Voor meer informatie over de vaccins kunt u terecht op de website van het RIVM.

    Waar vind ik betrouwbare informatie over de coronavaccins?

    Hoe werken de nieuwe coronavaccins? Zijn ze veilig, wat zijn de bijwerkingen? En hoe kan het eigenlijk dat het vaccin zo snel is ontwikkeld? Bekijk de YouTube video met uitleg.


    Op de website van de Rijksoverheid vindt u meer informatie over de verschillende coronavaccins.

    Kan ik een stempel laten zetten in mijn gele vaccinatieboekje?

    Sinds maandag 7 juni kan voor het coronavaccin bij alle GGD'en in het gele boekje worden gestempeld als u hierom vraagt.


    U kunt het gele boekje bestellen op sdu.nl. GGD Haaglanden verstrekt geen gele boekjes, we stempelen alleen als u een eigen boekje meeneemt. Het stempel, dat mensen op de vaccinatielocatie krijgen, heeft geen status als officieel vaccinatiebewijs.


    Meer informatie vindt u in het nieuwsbericht van 7 juni.

    Wat is een coronabewijs en hoe regel ik dat?

    Wilt u reizen binnen de Europese Unie of naar een evenement in Nederland? Dan heeft u een coronabewijs nodig. Dat kan een negatieve testuitslag of een vaccinatiebewijs zijn. Of een bewijs dat u bent hersteld van corona.


    U kunt deze bewijzen laten zien met de CoronaCheck-app. Het coronabewijs voor reizen met CoronaCheck is ook bekend als het EU Digitaal Corona Certificaat.


    Meer informatie leest u op de website van de Rijksoverheid.

    Ik heb problemen met het regelen van mijn coronabewijs in de CoronaCheck-app. Wat moet ik doen?

    Hebt u problemen met het regelen van uw coronabewijs? Krijgt u bijvoorbeeld geen vaccinatiebewijs na corona of is uw testuitslag niet zichtbaar in de app? Kijk voor meer informatie en oplossingen op de website van de Rijksoverheid.

    Mijn gegevens staan niet in MijnRIVM, hoe komt dat?

    Dit kan verschillende redenen hebben:


    • Omdat er momenteel veel wordt gevaccineerd, kan het even duren voor uw vaccinatie in Mijn RIVM staat. Controleer daarom of uw gegevens goed in de database van de GGD staan, lees voor meer informatie het nieuwsbericht van 17 juni.
    • U hebt misschien geen toestemming gegeven om uw vaccinatiegegevens met het RIVM te delen.
    • U hebt zich eerder misschien uit laten schrijven uit de registratie.

    Meer informatie over de registratie in MijnRIVM vindt u op de website van het RIVM.

    Krijg ik een EU Digitaal Corona Certificaat (DCC) als mijn gegevens niet in MijnRIVM staan?

    Het EU Digitaal Corona Certificaat (DCC) is een digitaal bewijs van een negatieve test, gevaccineerd of hersteld van corona. Voor het EU Digitaal Corona Certificaat (DCC) worden ook de gegevens opgehaald uit de CoronIT database van de GGD. Als uw gegevens daar goed in staan, maakt het niet uit als uw vaccinaties (nog) niet bij RIVM geregistreerd staan. Zie voor meer informatie het nieuwsbericht van 17 juni.

    Eerder heb ik geen toestemming gegeven voor registratie bij het RIVM. Nu wil ik dat wel. Wat moet ik doen?

    Om uw gegevens toch te laten registreren moet u contact opnemen met de zorgverlener die de vaccinatie heeft gegeven. Dit kan de huisarts, de GGD, ziekenhuis of andere zorginstelling zijn. Als u toestemming geeft kunnen zij de vaccinatiegegevens alsnog met het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu delen.

    Ik heb ook een andere vaccinatie nodig, waar moet ik rekening mee houden?

    Er moeten minimaal 14 dagen zitten tussen de coronavaccinatie en een andere vaccinatie, bijvoorbeeld omdat u op reis gaat. Houd hier rekening mee als u een afspraak maakt bij de afdeling Reizigerszorg of bij het Infectieziektenspreekuur van GGD Haaglanden.

    Waar vind ik informatie over de vaccinatie in andere talen?

    Op de website van Rijksoverheid.nl en op de website van government.nl vind u meertalige informatie.

    Heeft u een klacht over de dienstverlening?

    ... over het maken van een afspraak of het inzien van de testuitslag

    Heeft u een klacht over het maken van een afspraak voor een test of vaccinatie of over het inzien van de testuitslag? Vul dan dit formulier in op de website van de Rijksoverheid.


    ... over de dienstverlening van GGD Haaglanden

    Als u een klacht heeft over de dienstverlening van GGD Haaglanden met betrekking tot corona, laat ons dat dan weten via corona.klachten@ggdhaaglanden.nl.


    Als u een opmerkingen heeft over onze dienstverlening met betrekking tot de coronavaccinatie, stuur dan een mail naar coronavaccinatie@ggdhaaglanden.nl.

    Vragen over testen en traceren

    Vindt u hieronder uw vraag niet terug? Op de website van het RIVM vindt u een uitgebreider overzicht met vragen en antwoorden over COVID-19.

    De ziekte COVID-19

    Wat zijn de symptomen van het coronavirus (COVID-19)?

    De meest voorkomende klachten bij COVID-19 zijn:

    • verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn);
    • hoesten;
    • benauwdheid;
    • verhoging of koorts;
    • plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping).


    Kijk voor meer informatie op de website van het RIVM.

    Ik denk dat ik corona heb. Wat moet ik doen?

    Blijf thuis en maak zo snel mogelijk een afspraak voor een coronatest. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Wat kan ik doen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

    Blijf de basisregels volgen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Ook na vaccinatie kunt u anderen nog steeds besmetten.


    Meer informatie over de basisregels vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Hoe zorg ik dat ik niet besmet word met het coronavirus?

    Blijf de basisregels volgen:

    • houd 1,5 meter afstand tot elkaar;
    • vermijd drukke plekken;
    • was uw handen goed;
    • blijf bij klachten thuis en laat u testen.

    Op de website van de Rijksoverheid kunt u alle basisregels en de gezondheidsadviezen nalezen.

    Kan ik op bezoek bij familie, vrienden en/of ouderen?

    Ja, dat kan. Blijf wel de basisregels volgen. De huidige adviezen leest u op de website van de Rijksoverheid.

    Gelden de basisregels ook voor iemand die al corona heeft gehad?

    Ja, ook als u corona (COVID-19) hebt gehad, is het advies om u te houden aan de basisregels. Het is namelijk niet zeker of u het een tweede keer kunt krijgen.

    Kan ik besmet raken met het coronavirus door het aanraken van een oppervlak?

    Die kans is klein. Door vaak uw handen te wassen houdt u die kans zo klein mogelijk. Meer informatie hierover vindt u op de website van het RIVM.

    Hoe maak ik mezelf weerbaar tegen gevolgen van een besmetting?

    Gezond leven houdt de weerstand op peil. Mensen met een goede weerstand worden minder vaak ziek. En als dat toch gebeurt, herstellen ze meestal sneller.

    • Beweeg tenminste een half uur per dag.
    • Eet gezond, met veel fruit, groente en volkoren graanproducten.
    • Drink maximaal 1 glas alcohol per dag. Kijk op Alcoholinfo.nl voor meer informatie.
    • Wilt u stoppen met roken? Ga voor tips en hulp naar Ikstopnu.nl.

    Zijn er extra risico’s bij zwangerschap?

    Voor zover bekend lijkt het ziekteverloop bij zwangeren hetzelfde als bij vrouwen die niet zwanger zijn. Meer informatie vindt u op de website van het RIVM.

    Testen en testuitslag

    Wanneer en bij welke klachten moet ik mij laten testen?

    Heeft u klachten  als neusverkoudheid, een loopneus, niezen, keelpijn, hoesten of koorts?  Of ruikt of proeft u plotseling minder? Dit kan erop wijzen dat u corona (COVID-19) heeft. Blijf thuis en maak een afspraak voor een coronatest via 0800-1202 of via de website www.coronatest.nl.


    Hebt u contact gehad met iemand met corona? Ook dan laat u zich testen, ook als u geen klachten hebt.

     
    Testen is belangrijk, zo voorkomt u dat u vrienden en familie besmet. U blijft in ieder geval thuis totdat de uitslag van de test bekend is. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.


    Let op

    Heeft u ernstige/acute klachten of verergeren uw klachten plotseling? Neem dan direct telefonisch contact op met uw huisarts.

    Waarom is testen belangrijk?

    Door de test weet u of u op dit moment besmet bent met het coronavirus. Zo kunt u besmetting van de mensen om u heen voorkomen. Het snel testen en voorkomen van verspreiding is belangrijk. Lees meer op de website van de Rijksoverheid.

    Hoe meld ik me aan voor een coronatest?

    U kunt op 2 manieren een afspraak maken:


    • Telefonisch: bel 0800-1202. Dit telefoonnummer is dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand.
    • Online: op www.coronatest.nl logt u in met uw DigiD.

    Hoe kan ik mijn testafspraak afzeggen?

    U kunt uw afspraak telefonisch afzeggen via 0800 1202.

    Wat moet ik doen als ik geen mail heb ontvangen met een afspraakbevestiging?

    Heeft u de mail met de afspraakbevestiging niet ontvangen? Neem dan contact op met 0800 1202.

    Ik ben zorgmedewerker / docent / medewerker in de kinderopvang. Kan ik me met voorrang laten testen?

    Zorgmedewerkers, onderwijspersoneel en medewerkers van de kinderopvang kunnen zich met voorrang laten testen. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Waar zijn de testlocaties in Haaglanden en wat zijn de openingstijden?

    U vindt een overzicht op de webpagina over de testlocaties van GGD Haaglanden.

    Wat kost de test?

    U betaalt niet voor de test.

    Welke test gebruikt de GGD?

    GGD’en gebruiken in de teststraten vooral de PCR-test. Op de website van de Rijksoverheid leest u meer over de verschillende soorten testen.

    Hoe ontvang ik de uitslag van mijn coronatest?

    Na de coronatest ontvangt u meestal binnen 48 uur de uitslag. Soms duurt het iets langer. Dit is afhankelijk van de drukte bij de GGD, de laboratoria en het landelijk callcenter.


    • Heeft u de testafspraak online gemaakt? Dan ontvangt u een e-mail als de testuitslag op coronatest.nl staat. Na het inloggen met uw DigiD kunt u de uitslag inzien.
    • Heeft u de testafspraak telefonisch gemaakt? Dan wordt u gebeld over de uitslag, ook in het weekend. U kunt bij het maken van de afspraak ook aangeven dat u een e-mail wilt ontvangen als de testuitslag op coronatest.nl staat. In dat geval wordt u niet meer gebeld. Let op: voor het online inzien van de uitslag heeft u een DigiD nodig.


    Bij een positieve testuitslag wordt u gebeld door GGD Haaglanden. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Ik kan de testuitslag niet inzien op coronatest.nl, wat nu?

    Heeft u een mail ontvangen dat de testuitslag klaar staat, maar kunt u deze niet inzien? In de veelgestelde vragen van coronatest.nl vindt u verschillende scenario's en bijbehorende oplossingen.

    Wat betekent het als ik positief getest ben op corona?

    Dit betekent dat u besmet bent, dus dat u het virus van iemand anders hebt gekregen. Meer informatie vindt u op coronatest.nl.

    Waar vind ik eenvoudige informatie over coronatesten?

    Op de website van Steffie (initiatief van VWS) vindt u eenvoudige uitleg over ​corona en coronatesten.

    Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    Uw gegevens worden gebruikt om de coronatest te doen en de uitslag te communiceren. Daarbij gaan we heel zorgvuldig om met uw gegevens en houden we ons aan de AVG. Op de website van de GGD GHOR Nederland leest u meer over de coronatest en uw privacy.

    Wanneer kan ik wel of juist niet een corona-zelftest gebruiken?

    Een corona-zelftest gebruikt u om te testen of u bent besmet met het coronavirus als u nog geen klachten hebt. Dit kan makkelijk zijn als u bijvoorbeeld op bezoek wilt bij familie. De zelftesten zijn niet bedoeld voor toegang tot evenementen.

    Gebruik een zelftest NIET als:

    • u klachten hebt die passen bij corona, zoals niezen, keelpijn, hoesten, verhoging of koorts. Neem dan contact op met de huisarts of GGD en laat u testen bij een testlocatie.
    • u contact hebt gehad met een besmet persoon.
    • u de afgelopen 10 dagen bent teruggekomen uit een reisgebied met code oranje.

    Kinderen

    Mag mijn kind met verkoudheidsklachten naar de kinderopvang of basisschool?

    U vindt hierover uitgebreide informatie op onze pagina 'Informatie coronavirus voor scholen en kinderopvang'.

    Worden kinderen ook getest op het coronavirus?

    Ja, kinderen kunnen ook getest worden op het coronavirus. In het nieuwsbericht “Coronatesten bij kinderen” vindt u meer informatie over:


    • wanneer u uw kind laat testen;
    • het maken van een afspraak;
    • hoe een test bij kinderen verloopt;
    • hoe u uw kind kunt voorbereiden op de coronatest;
    • bij welke teststraten in de regio Haaglanden u terecht kunt met uw kind.

    Isolatie, quarantaine en bron- en contactonderzoek

    Wat is isolatie en wat is quarantaine?

    Isolatie is een maatregel voor iemand met ziekteverschijnselen. Diegene moet geïsoleerd worden van anderen zodat hij de ziekte niet verder kan verspreiden. Hij verblijft dus in afzondering.


    Voor COVID-19 geldt dat mensen die niet in het ziekenhuis opgenomen hoeven te worden, in thuisisolatie mogen verblijven. De GGD roept iemand op om in (thuis)isolatie te gaan.


    Quarantaine
    is een maatregel voor mensen die contact hebben gehad met een positief geteste persoon. U kunt al besmettelijk zijn, ook al heeft u zelf (nog) geen ziekteverschijnselen. Dit is de reden dat we huisgenoten en nauwe contacten dringend vragen om in quarantaine te gaan.


    Meer informatie hierover vindt u op de website van het RIVM.

    Ik ben in quarantaine maar heb geen klachten. Kan ik stoppen met quarantaine?

    Het kan 2 tot 10 dagen duren voordat u klachten krijgt. U kunt zich op zijn vroegst op de vijfde dag na contact met een positief getest persoon laten testen. Als de uitslag hiervan negatief is, kunt u de quarantaine beëindigen.


    Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Hoe gaat het bron- en contactonderzoek in zijn werk?

    Bent u positief getest op het coronavirus? Dan voert de GGD een bron- en contactonderzoek uit. Hiermee voorkomen we dat het virus zich verder verspreidt.


    Hoe dit werkt, leest u op de website van de Rijksoverheid.

    Ik ben in contact geweest met een positief getest persoon. Wat nu?

    Dat hangt af van het contact dat u met die persoon hebt gehad. Wanneer iemand positief getest is, start de GGD een bron- en contactonderzoek. Hierbij worden de contacten in 3 groepen verdeeld:

    • Huisgenoten
    • Nauwe contacten
    • Overige contacten

    Huisgenoten en nauwe contacten gaan 10 dagen in quarantaine en laten zich testen. Overige contacten krijgen het advies om zich te laten testen.

    Meer informatie hierover vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Wanneer ben ik een 'nauw contact'?

    Nauwe contacten zijn personen met wie u langer dan een kwartier contact had op minder dan 1,5 meter. Denk bijvoorbeeld aan de kapper of pedicure. Het kan ook gaan om personen met wie u korter dan een kwartier contact had, maar met een hoog risico, bijvoorbeeld mensen met wie u heeft gezoend of geknuffeld of iemand die u in het gezicht heeft gehoest.


    Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Hoe werkt de coronamelder app?

    De app is een aanvulling op het bron- en contactonderzoek van de GGD. Hierdoor kunnen mensen die nog geen klachten hebben eerder gewaarschuwd worden dat ze in contact zijn geweest met iemand die positief is getest. Zo voorkom je dat je het virus onbewust op anderen overdraagt. Meer informatie vindt u op de website van de CoronaMelder.

    Heeft u vragen over het installeren of de veiligheid van de app? Neem dan contact op met de helpdesk op 0800 - 1280.

    Reizen van en naar het buitenland

    Waarmee moet ik rekening houden als ik op vakantie ga?

    U vindt op de website "Nederland Wereldwijd" een overzicht met actuele reisadviezen en antwoorden op de meest gestelde vragen van Nederlanders in het buitenland.


    Informeer uzelf goed over de geldende regels in het land waar u naar toe reist, zoals de mondkapjesplicht, het afstand houden én naar de openstelling van bijvoorbeeld restaurants en toeristische attracties.

    Ik reis naar het buitenland. Kan ik een test en verklaring krijgen van de GGD dat ik geen coronavirus heb?

    Een non-COVID-19-verklaring is een bewijs dat u op een bepaalde datum getest bent en dat de uitslag negatief was. Sommige landen eisen zo’n verklaring.


    De GGD geeft zo’n verklaring niet af. U kunt hiervoor terecht bij een Travel Clinic of Vaccinatiecentrum bij u in de buurt. De kosten zijn voor uw eigen rekening. Neem contact op met uw reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij als u vragen hebt.

    Ik kom terug uit een land met een oranje reisadvies. Wat moet ik doen als ik weer terugkom in Nederland?

    Na aankomst in Nederland vanuit landen of gebieden met een oranje reisadvies gaat u 10 dagen in quarantaine. Met een coronatest op dag 5 (of later) kunt u de duur van het thuisblijven verkorten. Meer informatie leest u op de website van de Rijksoverheid.

    Moet ik ook in quarantaine als ik op doorreis ben?

    U vindt u op de website van de Rijksoverheid meer informatie over de regels die gelden als u op doorreis bent door een gebied waarvoor quarantaine geldt.

    Risicogroepen

    Wanneer behoor ik tot een risicogroep?

    Sommige mensen lopen een groter risico om ernstig ziek te worden door het coronavirus. Dit zijn de risicogroepen. U zit in een risicogroep wanneer u:


    • ouder bent dan 70 jaar, zeker wanneer u minder zelfredzaam bent. Kwetsbare ouderen die meer moeite hebben met zelfredzaamheid lopen meer risico dan vitale ouderen.
    • tussen de 18-70 bent en een verminderde weerstand of onderliggende aandoening hebt.


    Het RIVM geeft een uitgebreid overzicht van de risicogroepen voor het coronavirus.

    Aan welke regels moet ik me houden als ik tot een risicogroep behoor?

    Mensen uit risicogroepen wordt aangeraden om extra voorzichtig te zijn en de maatregelen goed op te volgen. Ook voor bezoekers van mensen die tot een risicogroep behoren is dat extra belangrijk.


    Meer informatie voor risicogroepen vindt u op de website van het RIVM.

    Hoe regel ik beschermingsmiddelen voor mijn mantelzorger?

    Uw huisarts kan op uw naam een elektronisch recept uitschrijven. Daarmee kan uw mantelzorger gratis een pakket ophalen bij de apotheek of dit laten bezorgen. Het pakket bevat: handschoenen, mondneusmaskers, halterschorten, een bril en een flacon desinfectans.


    Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

    Mensen met een beperking

    Ik ben doof of slechthorend, hoe kan ik me aanmelden voor een test?

    Bent u doof of slechthorend? U kunt dan bellen via de Teletolkdienst van KPN. Met de Tolkcontact-app kan het ook. Zie voor meer informatie hierover de website van Tolkcontact en KPN.


    Is het voor u niet mogelijk om te bellen of de tolkdienst te gebruiken, dan kunt u een e-mail sturen naar coronatest@ggdhaaglanden.nl. Geeft u in de e-mail aan dat u zich wilt aanmelden voor een test en wat de reden is dat u het landelijke nummer niet kunt gebruiken.


    Stuur in uw e-mail geen persoonlijke informatie, behalve uw bereikbaarheidsgegevens. De GGD neemt dan contact met u op. U wordt zo snel mogelijk getest. Afspraken worden gemaakt in volgorde van aanmelding, tot maximaal 2 werkdagen vooruit.

    Informatie voor professionals

    Hoe bied ik psychosociale ondersteuning aan migranten, vluchtelingen en asielzoekers?

    Ik ben een commerciële aanbieder van sneltesten, hoe kan ik positieve uitslagen doorgeven?

    Er zijn organisaties die op eigen initiatief hun personeel testen op corona. Er zijn private aanbieders die coronatesten aanbieden tegen betaling. Deze ontwikkeling kan en wil de overheid niet tegenhouden. De GGD is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de commerciële aanbieders. De Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) houdt hier toezicht op.


    Het Ministerie van VWS, het RIVM, de GGD’en en de IGJ hebben uitgangspunten opgesteld voor testen op corona buiten de GGD-teststraten.


    Een meldformulier voor het doorgeven van positieve COVID-19 uitslagen vindt u hieronder.


    Algemene vragen

    Heeft u een klacht over de dienstverlening?

    ... over het maken van een afspraak of het inzien van de testuitslag

    Heeft u een klacht over het maken van een afspraak voor een test of vaccinatie of over het inzien van de testuitslag? Vul dan dit formulier in op de website van de Rijksoverheid.


    ... over de dienstverlening van GGD Haaglanden

    Als u een klacht heeft over de dienstverlening van GGD Haaglanden met betrekking tot corona, laat ons dat dan weten via corona.klachten@ggdhaaglanden.nl.


    Als u een opmerkingen heeft over onze dienstverlening met betrekking tot de coronavaccinatie, stuur dan een mail naar coronavaccinatie@ggdhaaglanden.nl.

    Waar vind ik informatie over corona in andere talen

    U vindt meertalige informatie op de volgende websites:


    • Op www.globaltalk.nl vindt u de vertaling van de laatste corona-persconferentie in 8 talen.
    • Op www.pharos.nl vindt u informatie over corona in meerdere talen.

    Waar vind ik meer informatie uit de regio?